• Vi har haft lite utestående ordrar och jobbar just nu för att lösa alla ärenden. Alla utestånede ordrar kommer att skickas/ makuleras vid behov. Vi tackar för förståelsen.
Sveriges Ledande Gaming & Mjukvarobutik 2022

Vanliga Frågor

Här hittar du svar på de allra flesta frågor som vi får in. Vi rekommenderar att du kikar igenom denna sida för att hitta svar på din fråga innan du kontaktar oss för så snabb responsiv service som möjligt. 


1. Mjukvara

Vart laddar jag ner programvaran ? - För att hitta tillhörande programvara till den licensnyckel du har handlat så bör du först kika vår aktiveringsguide här. Om du inte hittar det programmet i guiden är det för att du förmodligen inte behöver en guide att installera den. Dvs den aktiveras på utgivarens hemsida. 

Min nyckel kan inte aktiveras ''TOKEN_NOT_FOUND'' Om du får upp denna felkod vid aktivering så är det förmodligen så att du ej följt aktiveringsguiden. Det är viktigt att du försöker aktivera rätt nyckel, på rätt plats. Vissa program behöver först installeras innan du kan aktivera dem. 


Installationslänken fungerar ej/ går ej att installera programmen jag önskar.  - Om det är länken du har problem med så kan du testa kopiera länken och klistra in den på nytt i en ny flik. Därefter klickar du ENTER och kollar om det sätter igång installationen. 

Om länken fungerar fint, men du har problem med att ladda ner programmet, så rekommenderar vi att du första stänger av samtliga antivirus och annat som kan hindra programmet från att laddas ner via Google.

Jag hittar inte min nyckel som jag har köpt. - Samtliga licensnycklar levereras till din angivna mejladress. Om du skrollar ner i mejlet så kommer du finna licensen samt länk till aktiveringsguiden. Om du har väntat i mer än 2 timmar och ej fått mejlet, så ber vi dig kika spamposten. Ibland kan det dröja lite längre om vi har slut i lager, det är bara att vänta så kommer den dyka upp. 


Jag önskar en återbetalning på mitt mjukvaroköp. - För tillfället erbjuder vi ingen ångerrätt på digitala varor och engångsprodukter då vi inte kan bekräfta dess förbrukning. Om du dock har gjort en dubblettbeställning eller köpt fel version, så kan vi i ett sådant fall hjälpa dig om du kontaktar oss.

Min nyckel fungerar inte trots jag följt alla steg. - Om du har följt aktiveringsguiden och har dubbelkollat att du försöker aktiverar rätt programvara på rätt version så borde du kontakta oss. Med följande detaljer: 

  1. En bild på felproblemet som dyker upp vid aktivering

  2. Ordernummer

  3. Licensnyckel

  4. Beställningsdatum 


2. Datorer

När kommer min dator ? - I vanliga fall brukar det ta 3-5 arbetsdagar tills att vi är klara med din dator. Därefter är det ca 1 arbetsdags leveranstid för postnord att leverera din dator. Ibland kan det dröja något extra om vi t.ex. har slut i lager på vissa datordelar eller behöver anpassa din dator efter specifika behov, som t.ex andra ram och anpassade chassin. Vi ber dig i många fall att ha tålamod så kommer ett mejl dyka upp från oss med spårningsnummer och annan relevant information om din leverans.

Om du ändå vill ha en status på din beställning så rekommenderar vi att du kontaktar oss.

Jag vill avbryta/makulera min beställning. 

Om i det fall att du har tillhandlat en dator och den fortfarande är under leverans eller behandling och du bestämmer dig för att avbryta köpet. Så måste du göra detta senaste 48 timmar efter beställningen. Om i det fall att du bestämmer dig för att ångra köpet, så tillkommer en avgift på 6% inkl. moms.

Om datorn är däremot skickad eller levererad så behövs en retur åtgärdas, se returvillkor för vidare information här. 



Kan jag byta in min gamla dator ? - Detta är möjligt i specifika fall. För att få en värdering på din gamla dator så behöver du mejla oss med följande detaljer:

Ämne: Inbyte av dator - Innehåll: Specifikationer samt bild på datorn. 

Då kommer en av våra specialister erbjuda dig en summa för att byta in din gamla dator. Och om du går med på det så kommer du få ett presentkort med matchande saldo när din dator har skickats till vår datoravdelning.

Är delarna i datorn nya ? - Alla våra datorer är i nyskick. Med detta sagt har vi samarbeten med både mindre och större elektronikleverantörer. Vi köper både in fabriksnytt och begagnat för att sammanställa din dator. Om vissa delar behöver refurbishas för att kategoriseras som nyskick, så ser våra specialister över det..

Lådor och tillbehör kan alltid inkluderas vid efterfrågan.

Fick du inte svar på din fråga ?

Kontakta då oss här så lägger vi även till din fråga under denna sida.