• Vi har haft lite utestående ordrar och jobbar just nu för att lösa alla ärenden. Alla utestånede ordrar kommer att skickas/ makuleras vid behov. Vi tackar för förståelsen.
Sveriges Ledande Gaming & Mjukvarobutik 2022

Returvillkor

Retur & Reklamation

Vår policy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Ej förbrukad och vara i originalförpackningen. Detta gäller även mjukvara som tillkommer med datorn.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Produkter som anpassas direkt efter dig, som förbyggda datorer och annat kan ej lämnas tillbaka.

Ytterligare engångsartiklar:
* Presentkort
* Nedladdningsbara mjukvaruprodukter

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.
Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas: (om tillämpligt)
* Alla föremål som inte är i originalskick, har använts, testats eller skadats.
* Alla varor som returneras mer än 14 dagar efter köp

Skulle något inträffa med våra datorer så gör vi en inspektion för att utreda orsaken och problemet. Om det är en självrisk så kan vi fortfarande erbjuda dig teknisk service dock mot en kostnad.

I övriga fall så erbjuds du alltid rätt till fri teknisk service, där vi se till att allt fungerar som det skall.

Återbetalningar (om tillämpligt)

Det kan komma att du som kund får stå för eventuella avgifter vid en retur. Detta är bl.a transaktionsavgifter, distributionsavgifter, serviceavgifter, leveransavgifter och värdeförminskingen på datorn. Kan uppgå till 10% av produktens värde. 

Om i det fall att du har tillhandlat en dator och den fortfarande är under leverans eller behandling och du bestämmer dig för att avbryta köpet. Så måste du göra detta senaste 48 timmar efter beställningen. Om i det fall att du bestämmer dig för att ångra köpet, så skall köparen stå för eventuella avgifter som har bekostnad företaget. Dvs, produktionsavgifter, distributionsavgifter samt behandlingsavgifter. För att göra det enkelt för kunden, tar vi en fast avgift på 6% inkl. moms av varans totala värde.


När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på [email protected].
Försäljningsartiklar (om tillämpligt) Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas, rea varor kan tyvärr inte återbetalas. (detta gäller ej varor som alltid är på rea som t.ex fyndvaror)

Utbyten/Reklamationer (om tillämpligt)
Vid reklamation byter vi endast ut varor om de är defekta eller skadade. Vill du reklamera en vara så kan du först ta och kontakta oss. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett mail på [email protected] och skicka din vara till: Varnumsgatan , Borås, Vastragotaland, 50745, Sverige.


Gåvor
Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och han kommer att få reda på din retur.

Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du skickar en vara över 1000:- SEK bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.